انتشار راهنمای به رسمیت شناختن، اعتبار سنجی و تائید نتایج یادگیری آزاد و غیر رسمی توسط یونسکو
مؤسسه بینالمللی یادگیری مادامالعمر یونسکو با همکاری بخش آموزش آن سازمان، در چارچوب اجرای طرح عمل بلم که در ششمین کنفرانس بینالمللی آموزش بزرگسالان (برزیل 2009) مورد تصویب 144 کشور عضو یونسکو قرار گرفت،
راهنمای یونسکو برای به رسمیت شناختن، اعتبارسنجی و تأیید نتایج یادگیری آزاد و غیررسمی را تهیه کرده است. هدف از تدوین این راهنما، پیشنهاد اصول و ساز و کارهایی برای همکاری با دولتهای عضو یونسکو به منظور توسعه یا بهبود ساختارها و شیوههایی برای به رسمیت شناختن همه اشکال یادگیری به خصوص غیررسمی و آزاد می باشد.
حوزههای کلیدی عمل این راهنما پیرامون اجرای شش محور که متمرکز بر تشکیل یا توسعه نظامهای یکپارچه برای به رسمیتشناختن، تأیید و اعتبارسنجی قابل دسترسی برای همه در سطح ملی است، شکل گرفته و به هماهنگی و مساعدت کلیه ذینفعان آموزشی در کشورها نیاز دارد.
برای آشنایی با اصول و مفاهیم این راهنما کلیک کنید.